Seg söndag som vanligt!

Idag har jag inte orkat skriva något alls för att jag har varit så trött, och jag var inte ens ute igår! Så jag skriver en sammanfattning om dagen som gått och mina tankar och funderingar medan jag väntar på att mitt nya nagellack ska torka!
Började dagen med att bli väckt av ett sms från min pojkvän vid halv nio som visade sig ville att jag skulle jobba istället för honom, romantiskt va? Haha.
När jag hade gjort mig iordning åkte jag med min familj till Väla, vilket visade sig vara en rätt dum idé, alla andra var nämligen också där, vi hade missat att det är sommarrea. Det blev ingen direkt shopping för mig idag heller, köpte bara IsaDoras nya nagellack Second Nail, för mina naglar har blivit så väldigt sköra, och ett shine serum från Proffs, har aldrig testa det förut men det är säkert  bra?
Sen åkte jag och lämnade mina arbetskläder, tvättade och strukna såklart, och det var verkligen som om en tyngd lyftes från min kropp och jag gick därifrån med ett leende!
Resten av dagen har jag bara varit seg, trött och haft huvudvärk och därför kollat en hel del på SATC igen! Såg hela säsong 5 och började på säson 6, jag måste verkligen skaffa mig en hobby!
Jag har dock engagerat mig såpass mycket i bloggvärlden idag att jag har märkt att det fortfarande pratas mycket om vikt och hur man ska/inte ska äta för att må bra. Det har också varit en debatt om fyllekäk/bakiskäk om det är bra eller inte. Och det är ju såklart bra att kroppen får i sig salter/mineraler och vätska efter en blöt utekväll, men det är ju just maten och inte alkoholen som gör en tjock, för alkoholen förbränns som värme i kroppen(en av alla onödiga fakta jag går omkring och  berättar för folk, jag har hur mycket sånt som helst!). Men i vilket fall som helst så är det ju faktiskt inte bra att dricka överhuvudtaget just ur hälsoperspektiv, och jag har faktiskt inte druckit sen i januari, det lockar inte alls längre, inte som när man var liten. Och nu ska jag ta tag i att vara lite mer hälsosam och äta mer frukt och grönt och mindre kolhydrater och mjölkprodukter.
Sådär! nu är andra lagret nagellack applicerat och ska bara torka. sen är det läggdags för mig! Har för en gångs skull varit ordentlig och borstat tänderna, tvättat av sminket, smort in ansiktet, flätat håret och nu ska jag bara smörja in lite b-u-s på väl valda delar där det har frsvunnit. Ser ut som om jag har en konstig hudsjukdom! Det är konstigt att det försvinner så på vissa ställen men inte på andra, men händerna är väl mer utsatta antar jag. Jag har förresten märkt en märkligt sak när jag tvättar och smörjer in mitt ansikte, nämligen att jag missar näsryggen ibland och det blir superdumt när jag ska sminka mig efter att jag smort in mig, för foundation och liknande fastnar inte alls på samma sätt då och jag ser urdum ut haha!
Nej nu har jag tråkat ut er för mycket med onödiga grejer, jag gör det ibland, men det var inte meningen att det skulle bli ett så långt inälgg!
Godnatt och sov så gott och hoppas ni har en härlig sommarvecka framför er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0